LEI-kode

Når en virksomhed investerer, indberetter vi i dag en lang række informationer til myndighederne. Lovgivning kræver, at alle virksomheder, som handler værdipapirer eller finansielle instrumenter, har en LEI-kode.
LEI står for ”Legal Entity Identifier” og er en international standardiseret 20-cifret kode, der entydigt identificerer en juridisk enhed – lidt som et internationalt CVR-nr.
Enkeltmandsvirksomheder skal dog kun have en LEI-kode, hvis de handler med derivater (f.eks. valutaterminsforretninger, futures, swaps, optioner).
 

Hvor får man en LEI-kode og hvad koster den?

Udstedelse af LEI-koder er liberaliseret, og LEI-koden kan købes hos et stort udvalg af udbydere. Vi anbefaler, at du køber ved en af disse fire udbydere:

 

Hvilke trin omfatter registreringsprocessen for LEI-koden?

 

  1. Find nødvendige oplysninger: juridisk(e) navn(e) for alle virksomheder eller fonde, registreret/registrerede adresse(er), hovedkontorsadresse(r), enhedsstatus, enhedens retlige form, bemyndiget/bemyndigede person(er)
  2. Beslut hos hvilken LEI-udsteder registrering skal ske
  3. Indtast de nødvendige oplysninger til registrering på udstederens hjemmeside
  4. Betal registreringsgebyret som anvist på udstederens hjemmeside
  5. LEI-udstederen validerer de afgivne oplysninger
  6. LEI-udstederen foretager registrering og sender en bekræftelse pr. e-mail

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.


Acceptér cookies fra Sallingbank.dk

Salling Bank bruger cookies til at måle trafik og gøre hjemmesiden mere brugervenlig. Til højre bedes du acceptere vores brug af cookies. Læs mere om vores brug af cookies her. Du kan altid slette de gemte cookies i din browsers avancerede indstillinger - læs her hvordan.